V souvislosti s nemocností a karanténními opatřeními jsme ve 4. A objevili další možnosti využití interaktivní tabule, která nám byla na konci loňského roku nainstalována.

Díky zkušenostem z distanční výuky jsou žáci připraveni se samostatně připojovat do schůzky v Teams v době, kdy nemohou do školy. Třídní kniha je sice eviduje jako nepřítomné, není to však úplně pravda, protože většina žáků se do dvou až tří hodin denně připojí přímo do třídy. Mohou komunikovat s vyučujícím i spolužáky, ptát se i odpovídat. Přímou účast na vyučování tento způsob výuky nemůže nikdy nahradit, ale přinejmenším ví, o čem se zrovna ve škole bavíme, mají vypracovaná cvičení a je pro ně návrat do školy snazší. Zadané úkoly mohou odesílat ke kontrole.

Nevýhodou pro učitele může být určité omezení některých metod práce, protože musí mít neustále na paměti, že za obrazovkou počítače čeká několik žáků na interakci.

Ráda bych touto cestou poděkovala manželům Čepelkovým, kteří nám do třídy zapůjčili kameru s mikrofonem.

Lenka Rejtharová