V rámci tématu Neživá příroda v předmětu prvouka se žáci ve třídě 3.B přeměnili ve výuce na vědce chemiky a pedology.

Nejprve jsme jako chemici založili pokus se solnými krystaly – oddělení vody a soli, vznik krystalů. Žáci se seznámili s pojmy nenasycený, nasycený a přesycený roztok, chemická látka. Již druhý den nám začaly krásně růst malé krystalky soli. Po deseti dnech nám vzniklo na okně malé solné království.

Po  založení pokusu jsme si vytvořili ve třídě ostrovy, kde žáci zkoumali přinesené vzorky půdy a zapisovali svoje zkoumání do připraveného pracovního listu. Kromě svého vzorku měli všichni žáci za úkol odebrat ještě dva vzorky od svých spolužáků a i tyto vzorky bedlivě prozkoumat.

Na základě pozorování žáci zjistili, co vše může půda obsahovat, jestli voní, nenoví, drží – nedrží tvar, maže se – je suchá, je lehká – těžká, jakou zanechává stopu, dle pomocného klíče na určování půdy se seznámili se všemi názvy druhů půd.

Pro všechny to byla velice zajímavá zkušenost. Jak se nám dařilo, se můžete podívat ve školní fotogalerii.

Za vzdělávací tým 1. stupně Z. Koláčková, A. Hlaváčková

Fotogalerie