V pondělí 25. března 2024 to bylo ve škole jinak než obvykle. Žáci se neučili podle rozvrhu. Ráno přišli do svých tříd, kde se dozvěděli téma a úkoly pro dnešní projektový den.

Před samotným zahájením práce si pro inspiraci pustili motivační video o dobývání Marsu. Je to dvacet let, co tam přistál rover Opportunity. 

V průběhu dopoledne žáci plnili různé úkoly. Vytvářeli plakát o úspěších i neúspěších v dobývání Marsu, vyráběli vesmírné vozítko na gumičkový pohon, animovali let a přistání na Marsu.  Také počítali příklady pro získání hesla k povolení startu. Vytvářeli padák pro modul, který měl přistát na Marsu. Z lega skládali vesmírná vozítka a ta naprogramovali k plnění úkolů. Vozítko jelo po čáře, sbíralo vzorky, dokázalo se otočit před překážkou. Celé toto počínání sledovali reportéři, kteří vytvořili třídní video.

Odpoledne bylo vyhrazeno pro prezentace v tělocvičně. Žáci předvedli své padáky, kde modul nahradilo vajíčko. Podařilo se rozbít pouze jedno. Soutěžili s vozítky, které dojede nejdál. Stavitelé a programátoři Lego robotů předvedli a odprezentovali svoji práci.

Žáci měli možnost se zapojit do činností, které je mohly bavit. Mohli předvést svoji kreativitu, digitální kompetence při tvorbě animací, videí i programování. Videa, reportáže a fotky z projektového dne mohou shlédnout zájemci během třídních schůzek na panelech na chodbách.

Za vzdělávací tým matematiky a informatiky Mgr. Lýdie Štěpánková

Fotogalerie