V průběhu měsíce dubna děti ve 3.A postupně poznávaly, co vlastně znamená zdánlivě známé slovo mraveniště.

To, že se za ním skrývá vysoce řízený systém živých organismů jsme objevovali různými způsoby. Hledali jsme mravence v přírodě, zhlédli o mravencích pořad na Déčku, prohlíželi jsme si encyklopedie a nalézali o mravencích a jejich způsobu života zajímavosti. V geometrii jsme je přeměřili, ve čtení si o nich přečetli. Stádia vývoje mravence jsme se naučili od Ondřeje Sekory. Anatomii mravence jsme zužitkovali při jeho kresbě tuší.

Ve výtvarce jsme se vrhli do výroby všech obyvatel mraveniště, abychom je pak mohli umístit do komůrek a vytvořili cedulky pro jednotlivá místa. Samotná výroba mraveniště probíhala na etapy, práce byla zdlouhavá a náročná. Dokončením a umístěním mravenečků do jejich obydlí na nástěnku jsme uzavřeli naše snažení. Mraveniště je stále živá a měnící se kupa, proto i v tom našem je možné některé části přemísťovat a stát se tak jeho součástí.

Mgr. Lenka Rejtharová

Fotogalerie